torsdag 9 juli 2009

Blött långpass



Efter en och en halv timma i regn och leriga stigar kan jag konstatera att mitt regnställ är både så vattentätt och smidigt som Haglöfs utlovar. Jag är helnöjd.

Även vattenpåsen med slang funkar utmärkt, dock är det lite jobbigt att behöva suga vatten när man kippar efter andan. Men enkelheten det medför att bara slanga i sig istället för att fumla fram flaskan avgör saken. Den är given i Björklidens sluttningar.

Nu blir det ett varmt bad för att värma upp kroppen efter den lååååånga och kalla duschen.

/Mikael

5 kommentarer:

  1. Ni verkar vara extremt bra förberedda! Men träna inte för mycket, för då blir det ju för enkelt. Bamm ska vara jobbigt - på gränsen till att man överlever. Lite mer röka och kröka innan loppet, så kommer ni garanterat att få en nära döden-upplevelse på bergssluttningarna runt Björkliden.

    /Vilse

    SvaraRadera
  2. Tack Vilse för de uppmuntrade orden... men tvivlar starkt på att vi är förberedda på vad som väntar oss. Det där med kröka innan loppet tror jag är den disciplin vi tränat mest på, så var inte orolig - vi lär få vår beskärda del av döden :)

    Ses vi i Björkliden?

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Vi har utrustningen, men inte fysiken :)

    /Mathias

    SvaraRadera
  5. Om jag orkar, ska jag morsa på Team Nollkoll. Bamm är förresten mest en lång transportsträcka fram till bastun, banketten och baren. Och ju jobbigare transportsträcka, desto skönare blir det att komma fram. Efter bastu, bankett och bar följer bärs och brudar, men då brukar man vara så trött och mosig i skallen att det inte blir så mycket av vare sig bärs eller brudar...

    /Vilse

    SvaraRadera