torsdag 23 april 2009

Det är inte sant









Jag har försökt blunda
för den stela och värkande känslan i högra benet under flera pass och tänkt att, "det är vekhet som lämnar kroppen". Men efter gårdagens pass stod det klart att något inte stämde. Jag hade avverkat 5 km distanspass och kvällsmaten var på väg upp. Håll och blodsmak i munnen. Standard, inga konstigheter.

Men efter målgång värkte benet så jävligt att jag knappt kunde stå ordentligt. Jag fick med ett snett grin på läpparna halta mig ryckigt hemåt. Vad är detta för trams tänker ni? Det undrar jag med.

-"Misstänkt benhinneinflammation med omedelbar vila som påföjd", fick jag höra. Det är ju helt otänkbart! Genom min kollega Örjan fick jag tipset att duscha benet skållhet och sedan svepa in det i en fryst handduk. Detta ska tydligen vara ett begåvat löpartrick för att lindra smärtan... vi får väl se.

Inget att förlora.
Nu ligger handduken i frysen och mitt verkande ben väntar lyckligt ovetandes, om den stundande lektionen i temperaturens ytterligheter. Wish me luck.

- Mathias

4 kommentarer:

  1. Jag har legat sömnlös. Hur har det gått?

    SvaraRadera
  2. Mission failed. Jag hade glömt blöta ner handduken, så den blev inte tillräckligt kall. Nytt försök ikväll. :)

    /Mahias

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha...det är inte sant....

    SvaraRadera