måndag 27 april 2009

Rackarns!

Handdukstricket misslyckades. Istället beslöt jag mig för att uppsöka professionell hjälp under fredagen. Jag ringde upp Citykliniken i Norrköping där jag fick tid hos sjukgymnast redan samma dag efter lunch. Skönt, nu skulle jag få klarhet.

Under lunchen var team nollkoll ute på stan för att studera utbudet av tajta, aerodynamiskt utformade träningskläder. Allt för att kunna vinna hundradelar och plocka placeringar uppe på fjället.



Efter att ha plågat våra ömma kroppar med åtskilliga kroppsstrumpor gav vi upp och jag skyndade iväg till sjukgymnast. Väl där fick jag beskedet att min späda kropp inte klarat av vår elitsoldats-träning. Jag hade överbelastat mitt arma högerben. Receptet löd vila, voltaren och streching. De närmaste veckorna ska jag istället ägna mig åt alternativ träning såsom simning, cykling och styrketräning. Suck.

Till dagens datum har det gått käpprätt åt h-vete. Har inte lyckats avverkat ett enda träningspass. Jag vill ju springa, springa, springa!

3 mil bergslopp känns nu betydligt längre bort än 108 dagar.

-Mathias

7 kommentarer:

  1. Ameh...
    Å jag som slutade snusa "cold turkey" efter 25 års idogt snusande för att stötta ungdomarna.
    Vad händer? Dom börjar gå sönder redan efter nån veckas träning.
    Jag får f-n börja snusa igen...
    /farbror holger

    SvaraRadera
  2. Aldrig! Vi ger inte upp. Det gör inte heller du snusmumriken. ;) Om vi så ska springa loppet med rabies och protes.

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Det behövde jag höra. Då kör vi!
    /farbror

    SvaraRadera
  4. Det positiva i den här sörjan är att vilan kanske kan lugna ner den ohämmade muskeltillväxten i dina vader. En liten ljusglimt i mörkret.

    SvaraRadera
  5. Så sant, så sant. Bra att du hjälper oss hålla modet uppe! Vi skulle behöva en coach/terapeut som du. What's your charge?

    SvaraRadera
  6. Efter dagens förnedring vet jag inte om jag är lämpad att coacha er grabbar. Mitt fragila psyke och min feminina framtoning...nä, det faller på sin egen orimlighet.

    / Miss fitness

    SvaraRadera
  7. Ha ha...ni är väl för söta grabbar. Miss Fitness också...

    SvaraRadera