söndag 19 april 2009

Seger och nederlag

Kom precis hem från mitt "långdistans-pass" som för dagen bestod av fotboll! En träningsmatch inför premiären nästa helg med mitt korplag Arbeitsverein. Efter 90 min grötfotboll, stod vi slutligen som segrare (3-0). Hur presterade jag i dagens match? ...ja, jag sprang i alla fall mycket :) ... och fick gult kort efter att förbannad ha sparkat in bollen i mål efter felaktig offside-blåsning. (vilket inträffade två gånger under matchen) Arrgh!

Igår avverkade jag veckans distanspass (tempo 75–80%) 25 min och 5 km i mitt berg- och dalbanespår här ute i Bagarmossen, Stockholm. Fruktansvärt utmattande och jag ska erkänna att jag var tvungen att gå(!) i en halvminut efter 4 km, jag skäms men är samtidigt stolt att micke håller fanan högt på träningsläger nere i Rom. Det var väl därför du åkte dit micke?

- Mathias
(fler bilder utlovas -till er kära läsare- när jag får fatt på min kamera)

5 kommentarer:

  1. Gult kort...DET ÄR INTE SANT!
    Men ni är duktiga pojkar...mycket imponerad!

    SvaraRadera
  2. Bra jobb Matte!

    Dock kan den här satsningen bli dyrare än du räknat med. Om dina (självutnämnda) monstervader fortsätter att växa ohämmat kan du bli tvungen att köpa en helt ny uppsättning byxor.

    En annan lösning är att bara gå i shorts.

    Med långkalsonger under på kalla dagar.

    SvaraRadera
  3. Ha ha...jag dööör...Mattes monstervader...roligaste kommentaren EVER!

    SvaraRadera
  4. Shorts it is. :)
    Sluta mobbas Jenny!

    /Monstervaden

    SvaraRadera
  5. Jag har glædjen att meddela att ni har fått en norsk fanclub med bas i Trondheim. Tyværr ær antalet medlemmar hittills ganska begrænsat. Det finns dessutom en stor risk att fancluben upphør nær undertecknad återvænder till nordens Venedig.

    Du verkar ha koll på vaderna Mathias, men hur går det med låren??
    Før att få dem i form kan jag rekommendera styrkeprøven i mitten av juni. 540 km cykling, från Trondheim till Oslo. http://www.styrkeproven.no/
    Om inte annat så ær det ett bra tillfælle att nøta in lite hårdare hud mellan skinkorna så att du slipper infanterield under BAMM.

    /Norsken

    SvaraRadera